lørdag den 21. juni 2014

Destination Djursland er med i innovativt udviklingsprojekt

Destination Djursland har sammen med seks andre af Danmarks store turistområder udviklet en ny, gratis digital guide til søgning i områdets udvalg af ferieoplevelser. Mobilsitet "Feellikedjursland.dk" tager udgangspunkt i følelserne, og efter fire enkle valg på Feel-o-meteret kommer et skræddersyet udvalg af oplevelser, der matcher ens humør og ønsker frem. Gys, tøsesjov eller underholdning
På en hurtig og underholdende måde er det nu muligt at skræddersy sin egen helt personlige plan, så den kommer til at indeholde lige præcis de oplevelser og dét indhold, humøret er til. Skal ferien for eksempel indeholde gys hos hajerne i Kattegatcentret, aktiviteter i glashytte på Glasmuseet Ebeltoft eller en vild tur i rutsjebanerne i Djurs Sommerland

Mobilsitet er en helt ny og anderledes måde at søge ferieoplevelser på. Resultatet er nemlig baseret på den enkeltes ønsker og humør. Indledningsvis skal brugeren blot angive, om det er oplevelser for en familie eller voksne, søgningen drejer sig om. Herefter giver de fire slidere på Feel-o-meteret mulighed for nemt at indstille, om ferien for eksempel skal indeholde gys eller hygge, være rolig eller aktiv, til tøsesjov eller drengerøv. Efter de korte personlige valg kommer en oversigt med lige netop de oplevelser, som matcher ens humør og ønsker.
Der er også mulighed for at lave en udvidet søgning på geografiske områder, datoer og tidspunkter.

Turismedirektør Flemming Rasmussen udtaler: "Den danske turismebranche ønsker at imødekomme gæsternes behov, og det er derfor nødvendigt i fællesskab at gå nye veje. Gæsterne ønsker i højere og højere grad at skræddersy deres ferie. Det gælder både, når de vælger feriemål, og når de søger oplevelser under selve ferieopholdet. Begge dele foregår desuden oftere og oftere på en mobil eller digital enhed."

FAKTA

Feellikedenmark.dk: http://www.feellikedenmark.dk/ er tilgængelig både på mobil, tablet eller computer.

Feellike demo: http://www.youtube.com/watch v=E2w_mwZ4-o8

Mobilsitet er på dansk, tysk og engelsk

De medvirkende turistområder er:
Aarhus
Aalborg
Nordsjælland
Odsherred
Møn-Sydsjælland
Hvide Sande
Djursland

De syv turistområder er alle en del af Danske Destinationer, der står bag udviklingen af Feellikedenmark.dk.

Foreningen er Danmarks innovative aktør inden for destinations- og oplevelsesudvikling.
Dens formål er at gøre danske destinationer til attraktive og synlige besøgsmål samt øge og koordinere markedsføringen af destination-erne og deres oplevelser/produkter.

Se mere på www.danskedestinationer.dk - http://www.danskedestinationer.dk/

Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, direktør, Nordsjælland, Aalborg, computer, turistområde,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar