fredag den 10. september 2010

Utro? Få en ærlig snak

Det er ikke megen forståelse man møder hos familie og venner hvis man har været sin partner utro. Derfor tilbyder forfatter Anja Lysholm, der for nylig udgav bogen Hvem er du utro , nu fortrolige samtaler for dem der enten har brug for at få lettet samvittigheden eller forstå en utro partner.

Hvor går man hen når julefrokosten endte med en quikie i kopirummet med den gifte kollega fra salgsafdelingen Ja, man går i hvert fald ikke hjem og praler med det til hverken familie eller nære venner. For utroskab er fy-fy og ikke noget man taler om. Det vil forfatter Anja Lysholm gerne lave om på.

Anja Lysholm udgav for nylig bogen Hvem er du utro som bl.a. har til formål at få os til at tale om den forbudte lyst og kærlighed til andre end vores partnere. Men hvor går man hen hvis man ikke synes man har nogen at tale med Det kan være skræmmende at lukke op og fortælle om de hemmelige tanker og lyster man går rundt med, og skal man finde modet til at lukke op og få talt med de mennesker der står en nærmest, kan det måske være rart at have talt med en udenforstående først. Derfor tilbyder jeg nu at man kan tale med mig, siger forfatteren.

Som at tale med en god ven
Jeg er ikke uddannet terapeut eller lignende, og det er ikke terapi jeg tilbyder. Jeg ønsker simpelthen at tilbyde folk en åben og rummelig person at tale med på helt venskabelig vis i forbindelse med utroskab enten hvis de selv har været utro, hvis de er elskere/elskerinder, eller hvis de har behov for at forstå en utro partner bedre. Alt sammen noget det kan være svært at tale med familie og venner om.

Første samtale gratis
Det er ikke Anjas mening at folk skal betale for samtalerne. Som hun siger: Jeg bliver selv klogere på et område der interesserer mig meget, af at tale med folk der har været igennem de ting. Man giver ikke penge for at betro sig til en ven, og det er den følelse jeg gerne vil have at folk har. Dog er det underforstået at man kun har en enkelt samtale og ikke misbruger det lyttende øre, fremgår det af Anjas blog u-tro.dk. Efter sigende er 50 % deres partner utro, så potentielt er der rigtig mange danskere der kunne have brug for en ærlig snak nu er jeg bare spændt på om nogen vil tage imod, slutter hun.

Man kan læse mere på http://u-tro.dk/savner-du-en-at-betro-dig-til

Hvem er du utro en anderledes bog om kærlighed og utroskab er forfatterens debutbog og udkom d. 13. oktober 2009. Bogen kan købes hos alle landets boghandlere.

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar